U bent hier

CSI Flanders: Middenveldinnovatie

Diensten: 
Webshopontwikkeling, huisstijl, logo-ontwerp
Klant: 
Universiteit Antwerpen

Voor het nieuwe onderzoeksproject CSI Flanders over de uitdagingen van het middenveld in Vlaanderen ontwikkelden we de nieuwe website. Het onderzoeksproject loopt 4 jaar, van 2016 tot 2019 en bundelt een aantal onderzoekers van het onderzoeksconsortium Universiteit Antwerpen, Universiteit Gent en KU Leuven.

"CSI Flanders wil de uitdagingen voor het Vlaamse middenveld in kaart brengen, op zoek gaan naar vernieuwende praktijken van dienstverlening en politiek werk in het middenveld en beoordelen of deze praktijken een antwoord bieden op de gestelde uitdagingen."

Naast het onderzoek en in kaart brengen is communicatie een belangrijke pijler in het project: het op de hoogte brengen van de stakeholders (het middenveld), de pers en beleidsmakers alsook de ruimere bevolking. Dankzij deze website krijgen de onderzoekers de mogelijkheid tot het duidelijk communiceren aan de hand van nieuwsberichten, nieuwsbrieven, activiteiten en publicaties.

Dossiers

Naast de regelmatige stroom van nieuwsberichten, activiteiten, blogberichten en publicaties bleek uit de brainstormsessie dat het ook handig kon zijn om een aantal stukken inhoud te bundelen in een dossier rond een specifiek thema. Hierdoor kan informatie eenvoudiger gevonden worden en kunnen stakeholders, journalisten of anderen rechtstreeks naar deze pagina gebracht worden en sneller geinformeerd worden. Per dossier is er een afzonderlijke overzichtspagina waarna doorgeklikt kan worden naar de detailpagina/nieuwsbericht/blog/…

De webmaster kan zelf beslissen om, na een gebeurtenis of een mijlpaal, een nieuw dossier aan te maken. Door het gebruik van tagging wordt het dossier semi-automatisch samengesteld uit handmatig gekozen artikels en gerelateerde artikels die automatisch in de lijst verschijnen.

Een nuttige tool om snel duiding te brengen bij een specifiek onderwerp of thema.

Nieuwsbrieven

Dankzij de diverse nieuwsbrief-blokken worden de bezoekers aangemoedigd om zich in te schrijven op één of meerdere nieuwsbrieven om zo op de hoogte gehouden te worden van het onderzoeksproject. Daarnaast ontwikkelden we ook een tool waardoor de webmaster met enkele klikken een nieuwsbrief kan samenstellen en deze kan importeren in Mailchimp. Hierdoor gaat het samenstellen en versturen van een nieuwsbrief bijzonder snel.

Interesse? Contacteer ons voor een gesprek!